Suzuki GSX-R1000 to maszyna, która została stworzona do poruszania się po szybkich torach. Zapewnia zainteresowanym doskonałą przyczepność oraz dużą przyjemność z jazdy. Maszyna charakteryzuje się potężnym przyspieszeniem, ale również świetną zwrotnością i optymalną siłą hamowania. Tym samym motocykliści mogą zadbać o swoje bezpieczeństwo, mając pełną kontrolę nad płynnymi ruchami.
Motocykl Suzuki GSX-R1000R pozwoli zrobić z motocyklistów prawdziwych liderów torów wyścigowych. W maszynie na największą uwagę zasługuje przede wszystkim zwarty i niezawodny 4-cylindrowy silnik. Bez problemu wchodzi na bardzo wysokie obroty, a oprócz tego zapewnia doskonałe osiągi i satysfakcjonującą moc maksymalną.
Spis treści
Suzuki GSX-R1000 – zastosowanie innowacyjnych technologii
Nowy Suzuki cechuje się zastosowaniem innowacyjnych technologii, w tym:
- Exhaust Tuning – system wydechu charakteryzujący się nieco zmienną geometrią. Korzysta się w nim ze specjalnych zaworów motylkowych, które sterowane są przy pomocy nowoczesnych siłowników. Dzięki temu motocykliści nie mają problemów z kontrolą ciśnienia zwrotnego i dopasowaniem obrotów użytkowanego silnika,
- Broad Power System – ta technologia zapewnia wszystkim zainteresowanym osobom zwiększające się osiągi przy nieco wyższych obrotach. Tym samym użytkownicy mają pewność wystąpienia szerokiego zakresu mocy. Poprawione zostało także maksymalne przyspieszenie, co powinno spodobać się tym osobom, które nie wyobrażają sobie życia bez jazdy po torze.
Zobacz także >> Przelicznik KW na KM – sprawdź dlaczego trzeba przeliczać
Suzuki bazuje na nowoczesnych i sprawdzonych technologiach, dzięki którym motocykl jest w stanie osiągać naprawdę zawrotne prędkości. GSX-r1000 pozwala czerpać satysfakcję nie tylko podczas jazdy po płaskich odcinkach, ale też na zakrętach.
GSX-R1000R – doskonałe parametry techniczne
Model R1000R charakteryzuje się doskonałymi parametrami technicznymi, wśród których warto wyróżnić m.in. rozbudowane zawieszenie przednie oraz tylne. Hamulce występują w wersji podwójnej tarczowej, a zużycie paliwa wynosi około 5,2 litra na 100 kilometrów drogi. Model z roku 2020 odpowiada na rosnące oczekiwania motocyklistów. W motocyklu zastosowano elektryczny rozrusznik oraz 6-stopniową skrzynię biegów.
Silnik jest chłodzony cieczą, dzięki czemu sprawdzi się również przy nieco wyższych temperaturach, a więc w okresie wzmożonych upałów. Ta maszyna cechuje się dodatkowo bardzo mocnym dołem oraz potężnym środkiem, zapewniając zainteresowanym zwiększoną moc w wysokim oraz średnim zakresie obrotów. W związku z tym nie będzie w stanie nikogo rozczarować.
Prezentacja modelu Suzuki GSX
Źródło: Materiały prasowe
Dane techniczne Suzuki GSX-R1000
Typ silnika | 4-suwowy, 4-cylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, DOHC |
Pojemność skokowa | 999 cm3 |
Średnica x skok tłoka | 74,5 mm x 57,3 mm |
Stopień sprężania | 12,9:1 |
Moc maksymalna | 148,5 kW (202 KM) / 13200 obr/min |
Moment obrotowy | 116,7 Nm / 10000 obr/min |
Układ zasilania | wtrysk paliwa |
Rozrusznik | elektryczny |
Skrzynia biegów | 6-stopniowa |
Długość całkowita | 2045 mm |
Szerokość całkowita | 705 mm |
Wysokość całkowita | 1130 mm |
Rozstaw osi | 1405 mm |
Prześwit | 130 mm |
Wysokość siedzenia | 810 mm |
Zawieszenie przód | Odwrócony widelec teleskopowy, sprężyny spiralne, tłumienie olejowe, pełna regulacja napięcia wstępnego sprężyny, tłumienia siły dobicia i odbicia. Regulacja szybko i wolno zmiennego układu tłumienia |
Zawieszenie tył | Wahacz wleczony, sprężyna spiralna, tłumienie olejowe, pełna regulacja napięcia wstępnego sprężyny, tłumienia siły dobicia i odbicia. Regulacja szybko i wolno zmiennego układu tłumienia |
Hamulce przód / tył | podwójny tarczowy / tarczowy |
Opony Przód | 120/70 ZR17 M/C 58W |
Opony Tył | 190/50 ZR17 M/C 73W |
Zużycie paliwa (dane wg. standradu WMTC) | 5,2 l / 100 km |
Zbiornik paliwa | 17,5 L |
Cena Suzuki GSX-R1000R – 69 900 zł (Lipiec 2020)
Dane techniczne Suzuki GSX-R1000R
Typ silnika | 4-suwowy, 4-cylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, DOHC |
Pojemność skokowa | 999 cm3 |
Średnica x skok tłoka | 74,5 mm x 57,3 mm |
Stopień sprężania | 12,9:1 |
Moc maksymalna | 148,5 kW (202 KM) / 13200 obr/min |
Moment obrotowy | 116,7 Nm / 10000 obr/min |
Układ zasilania | wtrysk paliwa |
Rozrusznik | elektryczny |
Skrzynia biegów | 6-stopniowa |
Długość całkowita | 2045 mm |
Szerokość całkowita | 705 mm |
Wysokość całkowita | 1130 mm |
Rozstaw osi | 1405 mm |
Prześwit | 130 mm |
Wysokość siedzenia | 810 mm |
Zawieszenie przód | Odwrócony widelec teleskopowy, sprężyny spiralne, tłumienie olejowe, pełna regulacja napięcia wstępnego sprężyny, tłumienia siły dobicia i odbicia. Regulacja szybko i wolno zmiennego układu tłumienia |
Zawieszenie tył | Wahacz wleczony, sprężyna spiralna, tłumienie olejowe, pełna regulacja napięcia wstępnego sprężyny, tłumienia siły dobicia i odbicia. Regulacja szybko i wolno zmiennego układu tłumienia |
Hamulce przód / tył | podwójny tarczowy / tarczowy |
Opony Przód | 120/70 ZR17 M/C 58W |
Opony Tył | 190/50 ZR17 M/C 73W |
Zużycie paliwa (dane wg. standradu WMTC) | 5,2 l / 100 km |
Zbiornik paliwa | 17,5 L |
Cena Suzuki GSX-R1000R – 81 900 zł (Lipiec 2020)
Akumulator do Suzuki GSX-R1000 i GSX-R1000R
W większości modeli montowany był akumulator o oznaczeniu YTZ10S, wymiary akumulatora do Suzuki GSX-R1000 i GSX-R1000R to 150x87x93mm. Warto przed zakupem sprawdzić co siedzi w naszej maszynie. Akumulator występuje z plusem po lewej stronie patrząc od strony klem.
- KUP online akumulator YTZ10S