Suzuki Vitara Hybrid

Nie ma wątpliwości, że najnowsza generacja Suzuki Vitary mocno zrywa z tradycją poprzedników. To już nie jest samochód typowo off-roadowy, który pomimo dyskusyjnej stylistyki nadrabiał dzielnością w terenie oraz ponadprzeciętną niezawodnością. Współczesnej Vitarze bliżej do rodzinnego SUV-a, co jednak nie musi być uznawane za wadę. To po prostu inny samochód – nowocześniejszy, wygodniejszy, bezpieczniejszy, ale wciąż potrafiący pozytywnie zaskoczyć poza asfaltem. W dodatku w wersji z napędem hybrydowym cieszy właściciela bardzo niskim zużyciem paliwa.

Przestronne wnętrze

Suzuki Vitara nie jest samochodem dużym – przynajmniej z zewnątrz. Projektanci postawili tutaj na kompaktową bryłę nadwozia, która bardzo dobrze sprawdza się w warunkach miejskich. Wiadomo, że współczesne SUV-y przez większą część roku są użytkowane właśnie w zatłoczonych miastach, dlatego priorytetem musi być to, aby auto oferowało dobrą zwrotność, spory prześwit oraz niskie koszty eksploatacji. Wszystko to znajdziemy w najnowszej generacji Vitary.

Pomimo niewielkich gabarytów samochód zaskakuje przestronnością wnętrza. To pełnoprawne auto rodzinne, w którym komfortowo mogą podróżować rodzice z dwójką lub trójką dzieci (łatwy montaż fotelików na tylnej kanapie dzięki zaczepom ISOFIX). Zadowalająca jest też pojemność bagażnika (375 litrów), który bez problemu pomieści rodzinne bagaże na wakacyjny wyjazd.

Znakomity napęd hybrydowy

Suzuki Vitara Hybrid wykorzystuje technologię napędu, który producent określa mianem „mild hybrid”, czyli tzw. „miękkiej hybrydy”. Bazową jednostką jest tutaj dobrze znany silnik benzynowy 1.4 BOOSTERJET, który oferuje znakomitą dynamikę oraz elastyczność. W momencie zwiększonego zapotrzebowania na moc uaktywnia się 48-woltowy starter/generator ISG 10kW, który chwilowo podnosi moment obrotowy o 50 Nm. Daje to wrażenie, jakby uruchomiła się turbosprężarka.

Dzięki prostej, ale niezawodnej technologii hybrydowej samochód jest oszczędniejszy oraz znacznie lepiej przyspiesza w najważniejszych momentach, co pozwala bezpiecznie wyprzedzić poprzedzający pojazd lub dynamicznie włączyć się do ruchu z drogi podporządkowanej. Układ tworzą także akumulator litowo-jonowy 48V oraz przetwornica z 48V na 12V.

Jak Vitara radzi sobie w terenie?

Zaskakująco dobrze, biorąc pod uwagę, że najnowsza generacja tego modelu jest już zbudowana na nadwoziu samonośnym. Wciąż jednak jest to jedno z lepiej sprawdzających się w warunkach terenowych aut tej klasy. Vitarą bez problemu można pokonać wysokie wzniesienie, ośnieżony podjazd czy głębokie koleiny. Suzuki zastosowało tutaj napęd na 4 koła ALLGRIP SELECT z czterema trybami jazdy dostosowującymi charakterystykę układu jezdnego do aktualnych warunków na drodze.

Rozważasz zakup Suzuki Vitara Hybrid? Sprawdź możliwości tego samochodu podczas jazdy testowej, na którą umówisz się w salonie autoryzowanego dealera marki – MM Cars w Katowicach. Dzięki dużej dostępności samochodów możesz bez problemu zarezerwować dla siebie dogodny termin.

Wypożyczalnie busów w Warszawie

Poprzedni

Plamy na skórzanej tapicerce. Jak się ich pozbyć i jak często należy konserwować skórę?

Następny

Zobacz także

Więcej 4x4