Akumulator do skutera

Skuter to przede wszystkim wolność, jeden z najpopularniejszych środków transportu, zwłaszcza w dużych miastach. Są kompaktowe, mobilne, zwrotne, świetnie sprawdzają się na zatłoczonych drogach, dzięki nim nie trzeba spędzać kilku godzin w korkach. Ale do jazdy nie wystarczy zatankować paliwo (nawiasem mówiąc, takie pojazdy zużywają bardzo mało benzyny). Potrzebny jest niezawodny akumulator do skutera, który zapewni rozruch silnika, oświetlenie i działanie podstawowych układów elektronicznych.

Akumulator do skutera – co trzeba o nich wiedzieć?

Odwiedzając stacjonarny sklep z akumulatorami lub przeglądając strony sklepu internetowego trudno wybrać najlepszy akumulator do skutera. Jest wiele modeli różnych marek o różnych parametrach i w różnych cenach. Warto skorzystać z pomocy obsługi sklepu i zakupić dobrze dopasowaną baterię.

Zobacz także >> BMW F 750 GS, BMW F 850 GS i BMW F 850 GS Adventure – Nowość 2020

Pierwszym krokiem zmierzającym do wymiany starego urządzenia na nowe jest sprawdzenie posiadanego akumulatora do skutera za pomocą miernika. Instrukcja obsługi zawiera wszystkie dane niezbędne do wykonania tych czynności. Można również liczyć na bezpłatne sprawdzenie baterii przez pracownika sklepu, który posiada doświadczenie w obsłudze takich urządzeń.

Jakie parametry określają stan akumulatorów do skuterów?

Przy wyborze nowego akumulatora do skutera najważniejsze są:

  • Układ biegunów (plus, minus) – nieodpowiedni wybór polaryzacji może spowodować, że kable będą zbyt krótkie do zainstalowania baterii.
  • Wymiary –  YTX4L – 113x70x85mm, YB4L-B – 121x71x93mm, YTX7A-BS – 150x87x94mm. Wymiary akumulatora do skutera należy dobrać uwzględniając wewnętrzną budowę niszy na akumulator. Jest to bardzo ważna kwestia, ponieważ nieprawidłowo dobrane urządzenie może po prostu nie pasować lub może nie być bezpiecznie zamocowane, co jest niebezpieczne na drogach.
  • Przy akumulatorach obsługowych (płynny elektrolit) ważne jest odpowietrzenie – niezbędne jest usunięcie zbyt dużej ilości gazów, chroniąc komorę akumulatora przed ich nadmiernym nagromadzeniem. Jeżeli w skuterze nie ma wężyka do podłączenia do kolanka, można bez problemu dokupić taki element w sklepie z akumulatorami.
  • W jakie technologii został wyprodukowany akumulator do skutera tzn. obsługowy lub bezobsługowy (AGM, żelowy).

Jaki akumulator w skuterze zamontować – może AGM?

Bezobsługowe akumulatory do skuterów wykonane w technologii AGM to zupełnie inny obraz w konstrukcji akumulatora w skuterze. Klasyczna struktura oczywiście pozostaje niezmieniona: ten sam elektrolit z roztworu kwasu siarkowego i płytki ołowiu, które wchodzą ze sobą w reakcje chemiczne podczas procesów rozładowywania i ładowania. Jest jednak jeden element, który automatycznie sprawia, że konstrukcja jest bardziej niezawodna i bezobsługowa.

Zobacz także >>Kiedy warto oddać samochód do skupu?

W związku z tym akumulator staje się bezobsługowy (nie ma potrzeby dolewania wody przez cały okres eksploatacji).Ten element to specjalny separator, czyli mata z włókna szklanego Absorbed Glass Mat. Jej zadaniem jest pełnienie roli pośrednika między płytkami ołowianymi a substancją elektrolityczną.

Podczas procesów ładowania i rozładowywania, podczas reakcji chemicznej, zatrzymuje na sobie cząsteczki wodoru i tlenu, dzięki czemu woda nie odparowuje. Jednak do baterii AGM niezbędna jest odpowiednia ładowarka lub prostownik z redukcja napięcia do 14.7.

Akumulator w technologii żelowej do skutera

Drugi typ akumulatorów do skuterów to modele wykonane z użyciem elektrolitu żelowego. Jeżeli w bateriach AGM substancją elektrolityczną jest roztwór kwasu siarkowego, to w tym przypadku jest substancją galaretowatą. Ogólnie rzecz biorąc, żelowy akumulator do skutera jest identyczny z charakterystyką wewnętrzną, zasadą działania z modelami AGM.

Zobacz także >> https://emoto.com.pl/jak-szybko-sprzedac-auto/

Są również bezobsługowe, nie wymagają uzupełniania wodą przez cały okres użytkowania i nie występują w nich opary gazów. Akumulatory te są bardziej odporne na głębokie rozładowania, mają większą rezerwę cyklicznego ładowania-rozładowania.

Zwykłe akumulatory WET

Akumulatory WET (z celami zalewanymi elektrolitem) są najbardziej rozpowszechnione na rynku a do ich obsługi nie będzie potrzebna specjalna ładowarka, wystarczy prostownik z natężeniem prądu 1/10 pojemności baterii (do 4Ah dobieramy prąd ok. 0.5A).

Na jaką technologię lepiej się zdecydować wybierając akumulator do skutera?

Akumulatory AGM do skuterów należą do bardziej wytrzymałych i charakteryzują się mocniejszymi prądami rozruchowymi. Są odpowiednie do skuterów posiadających większe zapotrzebowanie na moc rozruchową (np. 125 cm3). Natomiast akumulatory WET będą wystarczające do skuterów 50 cm3. Bez względu na wybór akumulatora do skutera, trzeba o niego odpowiednio zadbać po zakończonym sezonie. Co to oznacza? Akumulator należy wymontować i poddać ładowaniu konserwacyjnemu.Takie działanie przedłuży żywotność akumulatora, który wiosną odpali od pierwszego strzału.

Kiedy należy wybierać akumulatory Vtech?

Poprzedni

Jak kupić najtańsze ubezpieczenie OC samochodu

Następny

Zobacz także

Więcej 2 kółka