Wyciek oleju z silnika na drogę

Nawet z pozoru niewielki wyciek oleju z silnika może doprowadzić do awarii auta, dlatego też warto jak najszybciej zlokalizować przyczynę problemu i dokonać niezbędnych napraw. Niniejszy artykuł to doskonały wybór dla tych kierowców, którzy chcą dowiedzieć się skąd bierze się wyciek z silnika i jakie są jego najczęstsze przyczyny.

Jakie są najczęstsze przyczyny wycieku?

Wyciek oleju z silnika może wynikać z wielu różnych przyczyn. Najczęstszym problemem są oczywiście nieszczelne uszczelki. Po zlokalizowaniu dokładnego miejsca przecieku wystarczy wymienić stare uszczelki na nowe. Jeżeli szybko nie rozwiążemy problemu to niestety cały mechanizm może zacząć się psuć. Bez oleju poszczególne elementy mogą się ścierać, a podwyższona temperatura silnika może doprowadzić do poważnej awarii. Naprawa silnika wiąże się oczywiście z bardzo dużym wydatkiem, dlatego też warto regularnie kontrolować https://www.gemmaoleje.pl/uslugi/wymiana-oleju/.

Wyciek oleju z uszczelniacza wału korbowego – co trzeba wiedzieć?

Jednym z problemów jest oczywiście wyciek oleju z uszczelniacza wału korbowego. Przy tego typu awarii także niezbędna jest wymiana uszkodzonej części. Jeżeli szybko zauważymy wyciek to w zupełności wystarczy jedynie dokupienie nowych uszczelek. Niestety uszczelniacz wału korbowego znajduje się w trudno dostępnym miejscu. Samodzielne dostanie się do niego i wymienienie uszczelek może zając dużo czasu, dlatego też warto skorzystać z pomocy doświadczonego mechanika, który zdemontuje i ponownie złoży poszczególne części.

Wycieki oleju z turbiny – jak rozwiązać problem?

Olej wyciekać może także bezpośrednio z turbiny. Przyczyn tego problemu może być naprawdę bardzo wiele. Najczęściej olej wycieka z powodu nieprawidłowego ciśnienia wewnętrznego. Nawet przy niewielkim uszkodzeniu systemów łożyskowych może dojść do wycieku oleju. Niestety uszkodzona turbina może doprowadzić do remontu całego silnika, dlatego też nie można lekceważyć problemu.

Wyciek oleju z turbosprężarki – jak sobie z nim poradzić?

Jeżeli turbosprężarka jest prawidłowo złożona i zamontowana to w żadnym przypadku nie może pojawić się wyciek z tego elementu. Jeżeli jednak pojawi się wyciek po zamontowaniu nowej turbosprężarki to najprawdopodobniej doszło do zgięcia lub zatkania przewodu powrotnego oleju. Wyciek oleju może wynikać również z nadmiernie wysokiego ciśnienia w skrzyni korbowej. Problemy z ciśnieniem wynikają z nadmiaru gazów przedmuchowych albo z powodu wadliwej wentylacji samej skrzyni korbowej. Przy opisanych problemach niestety olej nie jest w stanie powrócić do miski olejowej. Przy znalezieniu blokady olej zacznie szukać nowej drogi wyjścia, dlatego też najczęściej przedostaje się właśnie przez turbosprężarkę. Aby zapobiec wyciekowi oleju z turbosprężarki warto wykorzystać rzeczywisty ruch obrotowy wału. Skorzystać można także z dobrodziejstwa uszczelniania labiryntowego.

Wyciek oleju z miski olejowej

W niektórych sytuacjach pojawić może się także wyciek z miski olejowej. Problemy pojawiają się najczęściej w przypadku aut, które nie posiadają dodatkowego zabezpieczenia silnika. Miska olejowa po uderzeniu kamienia może ulec deformacji, która doprowadzi do rozszczelnienia całego układu. Pamiętać należy także o tym, że miska olejowa jest jednym z tych elementów, który najbardziej narażony jest na korozję. Pamiętać należy również o tym, że miska olejowa znajduje się zaraz przy podwoziu, dlatego też można ją uszkodzić po najechaniu na wysoki krawężnik.

Jak rozpoznać wyciek oleju z silnika?

Wyciek oleju z silnika najłatwiej rozpoznać po plamach, które pozostają na podłożu. Po odjechaniu autem z miejsca postojowego warto sprawdzić, czy na ziemi nie ma ciemnych plam. Aby nie doszło do zatarcia silnika należy jak najszybciej rozwiązać problem. Warto także systematycznie kontrolować stan napędu. Jeżeli jest on mocno zabrudzony to najprawdopodobniej dzieje się z nim coś nie tak. Wyciek oleju powoduje także podniesienie temperatury silnika. Jeżeli chłodnica nie daje sobie rady z wysoką temperaturą to jak najszybciej warto skorzystać z pomocy doświadczonego mechanika. Poziom oleju najlepiej sprawdzać co 50 godzin pracy auta.

Zobacz także: https://emoto.com.pl/popularni-kierowcy-w-swiecie-offroadowym/

4.7/5 - (3 votes)

Krzyżak wału napędowego – czym jest i jakie są objawy jego uszkodzenia?

Poprzedni

Zakup używanego motocykla – porady dla początkującego

Następny

Zobacz także

Więcej Porady