Japoński producent samochodów osobowych, Mazda Motor Corporation, ogłosił dziś wyniki finansowe uwzględniające sprzedaż pojazdów. Globalna sprzedaż Mazdy w czasie COVID-19, czyli w okresie od 1 kwietnia do 30 czerwca 2020 roku wyniosła 244 000 samochodów. Wpływ na wyniki miała oczywiście pandemia COVID-19.
Spis treści
Sprzedaż Mazda w 2020 – Strata, Statystyki, Prognozy
Pandemia koronawirusa miała wpływ na całą gospodarkę, czego oczywiście nie da się nie odnotować także w branży motoryzacyjnej. W porównaniu z poprzednim rokiem, w tym samym okresie.
Wyniki sprzedaży pojazdów sygnowanych logotypem Mazdy
- o 58% w Europie – do 28 000 samochodów,
- o 19% w Ameryce Północnej – do 81 000 sztuk
- o 34% w Japonii, czyli na krajowym rynku Mazdy – do 26 000 pojazdów.
Jedynym rynkiem, w którym firma odnotowała wzrost sprzedaży, są Chiny.
- Tam wyniosła ona 61 000 pojazdów, co daje wzrost na poziomie 13% w porównaniu z poprzednim rokiem o tej porze.
Biorąc pod uwagę wszystkie dane sprzedażowe, Mazda w tym konkretnym okresie odnotowała:
- Sprzedaż netto w wysokości 376,7 mld jenów, co daje 3,2 mld euro
- Strata operacyjna wyniosła 45,3 mld jenów, co daje 380,4 mln euro
- Strata netto wyniosła 66,7 mld jenów, co daje 560,4 mln euro
Marka szacuje, iż globalny wynik sprzedaż w całym roku podatkowym powinna wynieść 1,3 mln sztuk.
Przyczynić ma się do tego wznowienie sprzedaży i powrót do produkcji na całym świecie, dzięki odwołaniu lockdownu i zażegnaniu pierwszego kryzysu, co pozwoli powrócić do poziomu sprzed pandemii już od sierpnia 2020 roku.
W przypadku Europy Mazda producent prognozuje sprzedaż na poziomie 196 000 sztuk w całym roku podatkowym.
Według prognozy:
- sprzedaż netto wynosić będzie 2 850 mld jenów, co daje 23,8 mld euro
- Strata operacyjna wyniesie 40 mld jenów, co daje 333,3 mln euro
- Strata netto 90 mld jenów, co daje 750 mln euro
Mazda chce obniżyć koszty stałe
Mazda jest na etapie wprowadzania stosownych działań, które mają nie tylko przywrócić sprzedaż i produkcję na poziom sprzed pandemii, ale które mają również obniżyć koszty stałe. Mazda deklaruje, iż stale będzie monitorować rynek i trendy popytu na samochody na każdym rynku, a także aktualną sytuacją gospodarczą, która może jeszcze ulec zmianie z uwagi na wciąż pojawiające się doniesienia o drugiej fali ewentualnych zachorowań,
Producent nie zwalnia również tempa, jeśli chodzi o inwestowanie w innowacyjne technologie i samochody przyszłości. W Europie pierwszy samochód elektryczny został zaprezentowały podczas cyfrowej kampanii o nazwie „Pierwsza randka z Mazdą MX30”, w której udział wzięło ponad 4 000 zainteresowanych osób. Marka przeprowadza obecnie pierwsze testy w strukturach własnego przedsiębiorstwa. Szacuje się, że we wrześniu powinny rozpocząć się już pierwsze dostawy tego modelu do europejskich dealerów.