Sprzedaż Mazda w 2020 - Strata, Statystyki, Prognozy
Źródło: Mazda

Japoński producent samochodów osobowych, Mazda Motor Corporation, ogłosił dziś wyniki finansowe uwzględniające sprzedaż pojazdów. Globalna sprzedaż Mazdy w czasie COVID-19, czyli w okresie od 1 kwietnia do 30 czerwca 2020 roku wyniosła 244 000 samochodów. Wpływ na wyniki miała oczywiście pandemia COVID-19.

Sprzedaż Mazda w 2020 – Strata, Statystyki, Prognozy

Pandemia koronawirusa miała wpływ na całą gospodarkę, czego oczywiście nie da się nie odnotować także w branży motoryzacyjnej. W porównaniu z poprzednim rokiem, w tym samym okresie.

Wyniki sprzedaży pojazdów sygnowanych logotypem Mazdy

  • o 58% w Europie – do 28 000 samochodów,
  • o 19% w Ameryce Północnej – do 81 000 sztuk
  • o 34% w Japonii, czyli na krajowym rynku Mazdy – do 26 000 pojazdów.

Jedynym rynkiem, w którym firma odnotowała wzrost sprzedaży, są Chiny.

  • Tam wyniosła ona 61 000 pojazdów, co daje wzrost na poziomie 13% w porównaniu z poprzednim rokiem o tej porze.

Biorąc pod uwagę wszystkie dane sprzedażowe, Mazda w tym konkretnym okresie odnotowała:

  • Sprzedaż netto w wysokości 376,7 mld jenów, co daje 3,2 mld euro
  • Strata operacyjna wyniosła 45,3 mld jenów, co daje 380,4 mln euro
  • Strata netto wyniosła 66,7 mld jenów, co daje 560,4 mln euro

Marka szacuje, iż globalny wynik sprzedaż w całym roku podatkowym powinna wynieść 1,3 mln sztuk.

Przyczynić ma się do tego wznowienie sprzedaży i powrót do produkcji na całym świecie, dzięki odwołaniu lockdownu i zażegnaniu pierwszego kryzysu, co pozwoli powrócić do poziomu sprzed pandemii już od sierpnia 2020 roku.

W przypadku Europy Mazda producent prognozuje sprzedaż na poziomie 196 000 sztuk w całym roku podatkowym.

Według prognozy:

  • sprzedaż netto wynosić będzie 2 850 mld jenów, co daje 23,8 mld euro
  • Strata operacyjna wyniesie 40 mld jenów, co daje 333,3 mln euro
  • Strata netto 90 mld jenów, co daje 750 mln euro

Mazda chce obniżyć koszty stałe

Mazda jest na etapie wprowadzania stosownych działań, które mają nie tylko przywrócić sprzedaż i produkcję na poziom sprzed pandemii, ale które mają również obniżyć koszty stałe. Mazda deklaruje, iż stale będzie monitorować rynek i trendy popytu na samochody na każdym rynku, a także aktualną sytuacją gospodarczą, która może jeszcze ulec zmianie z uwagi na wciąż pojawiające się doniesienia o drugiej fali ewentualnych zachorowań,

Producent nie zwalnia również tempa, jeśli chodzi o inwestowanie w innowacyjne technologie i samochody przyszłości. W Europie pierwszy samochód elektryczny został zaprezentowały podczas cyfrowej kampanii o nazwie “Pierwsza randka z Mazdą MX30”, w której udział wzięło ponad 4 000 zainteresowanych osób. Marka przeprowadza obecnie pierwsze testy w strukturach własnego przedsiębiorstwa. Szacuje się, że we wrześniu powinny rozpocząć się już pierwsze dostawy tego modelu do europejskich dealerów.

Lepiej wyposażone auto na kredyt czy wersja podstawowa za gotówkę?

Poprzedni

Lavard online – Płaszcze Męskie

Następny

Zobacz także

Więcej Wiadomości