Serwis motocykla w czasie kwarantanny

Izolacja, jak i areszt domowy w czasie epidemii nie musi oznaczać dla nas siedzenia tylko w domu i wpatrywania się w ekran telewizora, czy monitora komputerowego. Zawsze możemy znaleźć sobie zajęcie związane z motocyklem.

Serwis motocykla w czasie kwarantanny

Jeżeli w obecnej, kryzysowej sytuacji nie możemy zajmować się zwykłymi codziennymi czynnościami i jesteśmy zmuszeni do siedzenia na kwarantannie w zaciszu własnego domu, są sposoby aby nie spędzać całego dnia przy komputerze albo przed telewizorem. Jeżeli mamy swój ukochany motocykl, warto mu teraz podarować nieco troski i czułości. Poniżej prezentujemy motocyklowe zajęcia, które można wykonać w czasie kwarantanny. 

Sprawdzenie i naładowanie baterii

Przede wszystkim po zimie należy wykonać serwis naszego akumulatora, sprawdzenie napięcia, wody oraz ewentualne naładowanie akumulatora. Jeżeli nasz motocykl stał całą zimę w garażu, jego bateria mogła ulec częściowemu, albo całkowitemu rozładowaniu.

Jeżeli jesteśmy jednymi spośród tych, którzy wiedzą w jaki sposób zadbać o baterię przed zimą i już jesienią wyciągamy go z motocykla i sprawdzamy jego stan, nie ma się właściwie o co martwić. Niemniej jednak, jeżeli po skończonym sezonie zostawimy maszynę samą sobie, z narażeniem jej na niskie temperatury, teraz jest bardzo dobry moment, aby się wykazać. 

Zacznijmy od sprawdzenia klem i końcówek. Powinny być one czyste, nie zaś zaśniedziałe. Później warto przejść do sprawdzania stanu baterii za pomocą woltomierza. Jeżeli akumulator uległ całkowitemu rozładowaniu i woltomierz wskazuje poniżej 8 V, oznacza to iż nasza bateria umarła i raczej ciężko będzie ją ożywić. To i tak prędzej czy później skończy się kupowaniem nowego akumulatora.

Napięcie ładowania baterii powinno zostać utrzymane w przedziale od 13,8 – 14,5 V bez żadnego obciążenia. Po zakończeniu sezonu zimowego normalne będzie jeżeli bateria wykaże trochę więcej, aniżeli 12,6 V. Wtedy wystarczy, iż naładujemy ją do właściwego poziomu. Miejmy na uwadze, iż 12 woltowe baterie należy ładować 12-woltowymi prostownikami. Warto także zaopatrzyć się w tak zwaną inteligentną ładowarkę, która potrafi sama regulować poziom mocy do ładowania, a ponadto może posiadać funkcję leczenia baterii. Pomaga ona w utrzymaniu naszej baterii w odpowiednim stanie.  

Sprawdzenie ciśnienia i uzupełnienie powietrza w kołach

Ta z pozoru łatwa czynność jest niezwykle istotna dla utrzymywania opon naszego motocykla w odpowiednim stanie. Powinno się to robić w sposób regularny, przynajmniej co kilkanaście dni przez cały okres zimowy. Ważne jest również w tym przypadku przetaczanie motocykla z miejsca na miejsce tak, aby zmianie ulegał punkt nacisku na oponach. Tyle teorii, zaś w rzeczywistości wiemy przecież jak jest – odstawiamy na ogół motocykl na całą zimę i zwykle nie ruszamy go aż do nastania wiosny. 

W czasie kwarantanny mamy sporo wolnego czasu, zatem możemy przeznaczyć chwilę na to, aby porządnie sprawdzić stan opon motocykla i sprawdzić przy tym, czy nie są spękane. Nie zaszkodzi również użycie ciśnieniomierza i sprawdzenie czy ciśnienie w oponach jest właściwie. Jeżeli nie wiemy, jakie powinno ono być, warto spojrzeć do instrukcji obsługi naszej maszyny, albo poszukać kartę produktu opon w sieci i dowiedzieć się jakie są zalecane wartości ciśnienia. Jeżeli wentyle w oponach są w porządku, wszystko winno być na właściwym poziomie, niemniej jednak jeżeli ciśnienie spadnie, nie warto się przejmować – to całkowicie normalne, jeśli maszyna stoi bez ruchu przez dłuższy czas. 

5/5 - (8 votes)

Motocykl zimą – czyli jak się przystosować do złych warunków

Poprzedni

Wysyłka motocykli Junak w bardzo korzystnej cenie

Następny

Zobacz także

Więcej Porady