Opony bieżnikowane opinie
3+

Opony bieżnikowane zarówno zimowe jak i letnie kuszą niską ceną, a także wyglądem, dzięki którym przypominają nowe opony. Czy warto jednak decydować się na tego typu opony? Jakie są ich zalety, a jakie wady?

Opony bieżnikowane – czym są?

Opony tego typu można określić mianem regenerowanych. Powstają bowiem z produktów już używanych podlegających selekcji. Obróbce poddaje się bowiem jedynie opony, które mają nienaruszoną konstrukcję karkasu, który odpowiada za przenoszenie siły czy też utrzymanie odpowiedniego kształtu opony. Sam proces opiera się na usuwaniu starej gumy oraz nałożeniu nowej warstwy z bieżnikiem.

Cena opon bieżnikowanych

Dzięki wykorzystaniu używanych opon w procesie bieżnikowania, ich koszt jest znacznie niższy dla potencjalnych klientów. Komplet popularnych opon, których rozmiar to 205/55 R16 może znaleźć już za 400 zł! Ceny opon bieżnikowanych są do siebie podobne, niezależnie od modelu. Mniej więcej tyle samo zapłacimy za opony letnie, zimowe czy też całoroczne. Dla porównania niektóre modele nowych, firmowych opon mogą kosztować nas prawie dwukrotnie więcej! Jeśli zaś szukać chińskich odpowiedników to najtańsze mogą kosztować około 550 zł za komplet, co sprawia, że opony bieżnikowane są najtańszą opcją na rynku.

Właściwości jezdne opon bieżnikowanych

Niestety niska cena opon regenerowanych to ich jedyna zaleta. Tego typu ogumienie ma bardzo słabe właściwości jezdne w porównaniu do innych dostępnych na runku opon. Jest to spowodowane użyciem w procesie szkieletu, który pochodzi z zużytego ogumienia. To niestety łatwo się odkształca, gdy oddziaływać będą na niego silne naprężenia, co może oznaczać dłuższą drogę hamowania lub zbyt dużą przyczepność w trakcie pokonywania zakrętów.

Mieszanki, które wykorzystuje się w procesie bieżnikowania, są niezaawansowane. Szybko zmniejsza się ich elastyczność, a sam bieżnik, który wygląda na nowy, nie spełnia swoich zadań. Spowodowane jest to tym, że wręcz niemożliwe jest odwzorowanie kształtu opon fabrycznych.

Różnice można znaleźć także w niewidocznych szczegółach. Rowki nowych opon mają bowiem trójwymiarową budowę, która przekłada się na właściwości opon. Opony bieżnikowane nie są w stanie odwzorować tej budowy, a co za tym idzie, opony przez źle dopracowany kształt bieżnika, słabo odprowadzają wodę.

Opony bieżnikowane są także znacznie cięższe od swoich nowych odpowiedników. Waga opon przekłada się na komfort jazdy, właściwości jezdne, ale przede wszystkim na żywotność zawieszenia. Można tutaj także wspomnieć, że trwałość samych opon może być bardzo krótka, co sprawia, że trzeba je wymieniać znacznie częściej niż opony nowe. To sprawia, że zakup tego typu opon, w dłuższym okresie, może okazać się rozwiązaniem znacznie droższym.

Opony bieżnikowane opinie – czy warto je kupić?

Patrząc z punktu bezpieczeństwa osób poruszających się samochodem, ich zakup jest bezsensowny. Dużo lepsze parametry oferują bowiem nawet najtańsze nowe opony firmowe. Lepszym, lecz trochę bardziej ryzykownym rozwiązaniem mogą być opony używane. Używany komplet, który jest dobrze utrzymany, będzie jednak droższy niż opony regenerowane.

Priorytetem dla każdego kierowcy powinno być zdrowie i życie jego oraz jego pasażerów. Dlatego więc lepiej zdecydować się na nowy komplet opon, który będzie w stanie zapewnić nam bezpieczeństwo. Jeśli jednak mielibyśmy jeździć na ogumieniu, które jest skrajnie zużyte, opony regenerowane mogą zwiększyć nasze bezpieczeństwo. To jednak bardzo krótkowzroczne rozwiązanie, które prędzej czy później przyjedzie nam wymienić.

3+

Wymiana opon – dlaczego jest taka ważna?

Poprzedni

Dezynfekcja samochodu – Czym skutecznie odkazić auto?

Następny

Zobacz także

Komentarze

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Więcej Porady