jazda zabytkowym autem

Kiedy miną zimowe miesiące, na wielu samochodach widać plamy rdzy, pęknięcia lakieru i otarcia, których wcześniej nie było. Zalegający śnieg, niskie temperatury, piach i sól skutecznie niszczą lakier, blachę i podzespoły. Dotyczy to zwłaszcza klasyków, które nie są równie wytrzymałe, jak auta produkowane dzisiaj. O czym musisz pamiętać, zanim wiosną wyruszysz w trasę

Dlaczego pobieżna diagnoza nie wystarczy?

Wiele usterek, które powstają po zimie, jest niewidoczne gołym okiem. O część napraw zadbasz sam, ale w przypadku większych awarii nie obejdzie się bez pomocy mechanika. Na co musisz zwrócić szczególną uwagę?

Sprawdź stan zawieszenia i układ kierowniczy

Tym, co szczególnie cierpi podczas zimowej pory, jest podwozie samochodu. Niestety stan dróg w Polsce poprawia się bardzo wolno, a efektem wjeżdżania w dziury są uszkodzone drążki skrętne, amortyzatory, sworznie czy łączniki stabilizatora. Zwłaszcza zimą wiele ubytków w asfalcie przykrywa śnieg lub wypełnia błoto, przez co nie da się ich ominąć.

Kolejnym elementem narażonym na szybsze zużycie są klocki hamulcowe. Zimą muszą pracować o wiele ciężej niż podczas ciepłych i suchych miesięcy. Dlatego na przełomie marca i kwietnia warto sprawdzić ich stan.

Jeżeli szukasz zapasowych elementów układu jezdnego do swojego zabytkowego Volkswagena, zajrzyj tutaj: https://garbus.pl/pl/c/Uklad-jezdny/3822.

Zadbaj o lakier

Kiedy uporasz się z najważniejszymi usterkami, które mają bezpośredni wpływ na komfort jazdy, możesz odświeżyć powłokę lakierniczą.

Zacznij od wizyty na myjni, gdzie usuniesz zalegający brud i piach. Następnie nałóż kosmetyki pielęgnacyjne, np. wosk lub powłokę ceramiczną. Aby mieć pewność, że będą się one trzymały karoserii przez odpowiednio długi czas, możesz skorzystać z usług centrum car detailingowego.

Wymień płyny w samochodzie

Kolejną czynnością, którą powinieneś wykonać, jest sprawdzenie stanu i wymiana płynów eksploatacyjnych z zimowych na letnie. Dotyczy to:

  • oleju;
  • płynu do spryskiwaczy;
  • płynu chłodniczego.

Część kierowców decyduje się nawet na wymianę płynu hamulcowego. Kluczowe są zwłaszcza pierwsze dwa środki.

Oleje przewidziane na ciepłe miesiące lepiej chronią silnik niż ich zimowe odpowiedniki. Z kolei zimowy płyn do spryskiwaczy z uwagi na wysoką zawartość alkoholu latem będzie znacznie szybciej parował.

Wymień wycieraczki

Niewielu kierowców zdaje sobie sprawę z tego, jak istotna jest wymiana wycieraczek na nowe po okresach intensywnych mrozów.

Przymarzanie gumy pióra do szyby oraz szorowanie po zamarzniętym szkle sprawiają, że w wycieraczce powstają uszkodzenia i pory. W rezultacie wiosną, zamiast skutecznie usuwać nadmiar wody z szyby, pióro będzie ją rozmazywało.

Gdzie kupić części do zabytkowy samochodów?

Jeżeli szukasz elementów do klasyków motoryzacji, sprawdź ofertę sklepu Garbus na stronie https://garbus.pl/. Znajdziesz tam zarówno podzespoły elektroniczne, części mechaniczne, jak i elementy blacharskie.

Postaw na bogatą ofertę, atrakcyjne ceny i profesjonalną usługę, która pomogą Ci znaleźć odpowiednie rozwiązanie.

Ze sklepem Garbus doprowadzisz swojego klasyka do idealnego stanu po każdej zimie!

5/5 - (1 vote)

Czy off-road jest bezpieczny?

Poprzedni

Jak łatwo znaleźć najlepsze ubezpieczenie OC dla auta?

Następny

Zobacz także

Więcej Porady