Akumulatory Centra Poznań

Założycielem firmy produkującej akumulatory marki Centra był przedsiębiorca pochodzący z Polski, który w roku 1910 r otworzył fabrykę baterii w Berlinie. W roku 1919 w styczniu, gdy Polska odzyskała niepodległość, firmę przeniesiono do Poznania, gdzie znajduje się do dziś, produkując ponad 1 milion baterii rocznie. W roku 1925 pojawiły się pierwsze akumulatory Centra. W roku 1945 firma po zmianach ustrojowych w kraju została upaństwowiona. Jednak dalsze funkcjonowanie firmy do ciągły rozwój produkcji, wykorzystywanie nowatorskich technologii, dzięki którym rozpoczęła się produkcja akumulatorów płytkowych, na które czekał przemysł elektroniczny i radiowy. Lata 70 XX wieku przyniosły połączenie firmy z Poznania z Zakładami Elektronicznymi ALCO, dzięki czemu powstały Zjednoczone Zakłady Elektrochemiczne Centra. W tym samym czasie rozpoczęto współpracę z Fiatem produkując baterie samochodowe Centra.

Akumulatory Centra – nowoczesne rozwiązania technologiczne

Rok 1993 przyniósł kolejne zmiany ustrojowe w kraju, które doprowadziły do prywatyzacji przekształcając firmę w spółkę skarbu państwa Centra akumulatory S.A. Następny rok to kolejna komercjalizacja, czyli sprzedaż 75 % akcji Centra S.A. Zachodnioeuropejskiemu Zgrupowaniu Producentów Akumulatorów. To jednak nie koniec zmian, jakim poddawana była firma produkująca akumulatory Centra, Zgrupowanie, wykupił potentat z tej samej branż to znaczy amerykański koncern EXIDE Corporation, który następnie został przekształcony w EXIDE Technologies SA.

Zobacz także >> Uszkodzenie wypożyczonego samochodu – jak postępować?

Wszystkie zmiany, jakie przeszła firma Centra nie zaburzyły jej dalszego rozwoju. Czyniono wiele inwestycji w innowacyjne technologie, co zaowocowało zdobywaniem kolejnych doświadczeń i renomy wśród użytkowników nie tylko w Polsce, ale również na całym świecie. Wielu znanych producentów samochodów wprowadziło do produkowanych modeli akumulatory Centra a należą do nich: Citroën, Alfa Romeo, Dacia, BMW, Fiat, Lancia, Jaguar, Nissan, Land Rover Mini, Peugeot, Toyota, Renault, Suzuki, Saab, Volvo i Volkswagen.

Akumulator Centra ceniony przez światowych liderów w produkcji samochodów

Akumulator Centra zawdzięcza swoją nazwę cechom konstrukcyjnym, w których decydującą rolę odgrywa idealnie wyśrodkowana pozycja ogniwa cynkowo-węglowego. To właśnie ten parametr techniczny stał się decydujący przy wyborze nazwy akumulatora Centra. Polska firma jest częścią amerykańskiego koncernu Exide i produkuje akumulatory w Poznaniu, których parametry spełniają wymagania najsurowszych światowych standardów. Akumulator Centra dostarczany jest na linie montażowe światowych producentów samochodów. Polski producent zadbał o wysoki poziom swoich produktów, co potwierdzają certyfikaty wydane na baterie tej marki, które zostały wyróżnione prestiżową nagrodą Ford Q10 przyznawaną przez Ford Motor Company.

Zobacz także >> Audi numerem jeden w dziedzinie patentów napędów elektrycznych

Oferta polskiego producenta obejmuje akumulatory różnego przeznaczenia o różnych parametrach. Produkowane są baterie do samochodów niepotrzebujących dużej mocy oraz do samochodów o dużym zapotrzebowaniu na moc rozruchową i dużą liczbą odbiorców energii elektrycznej.

Akumulatory Centra produkowane są w dwóch technologiach:

Tradycyjne akumulatory Centra:

  • Centra Standard – dobre parametry rozruchowe i niskie prawdopodobieństwo samorozładowania akumulatora dzięki zastosowaniu technologii Ca-Ca. Odpowiednie do samochodów z wyposażeniem podstawowym oraz tradycyjnym układem napędowym.
  • Centra Plus – całkowicie bezobsługowe, charakteryzują się dłuższym okresem przechowywania bez potrzeby doładowywania a także utraty parametrów. To baterie odpowiednie dla pojazdów ze standardowym wyposażeniem oraz potrzebą wzmocnionej siły rozruchowej, może być wykorzystywany w normalnych warunkach.
  • Centra Futura – wyróżniają się najlepszymi parametrami rozruchowymi (do 10 000 rozruchów więcej), hermetycznym podwójnym wieczkiem a także centralnym odgazowaniem z systemem anty iskrowym. To doskonałe baterie do pojazdów z dużymi silnikami ze zwiększonym zapotrzebowaniem na moc rozruchową ze względu na potrzebę dużej siły rozruchu np. niskie temperatury, jazda w korkach, bogate wyposażenie.

Akumulatory Centra Start – Stop

  • Centra AGM – znacznie wydłużona żywotność, bezobsługowość, hermetyczność. Akumulator jest odpowiedni dla samochodów z układem napędowy start – stop a także system hamowania regeneracyjnego.Ten typ akumulatora przeznaczony jest również dla samochodów wyposażonych w duży silnik potrzebujący dużej mocy rozruchowej. Technologia AGM (separatory z maty szklanej), jest idealna do dużych aut, Vanów, SUV-ów i aut wyposażonych w wiele odbiorników prądu
  • Centra EFB – przeznaczone dla samochodów z układem napędowy start – stop i system hamowania regeneracyjnego. Są doskonałym wyborem w przypadku jeżdżenia w trudnych warunkach, dla pojazdów, które potrzebują dużej mocy rozruchowej.Technologia EFB powoduje, że akumulator rozruchowy odporny jest na obciążenia cykliczne.
  • Centra Auxiliary – to baterie wspomagające przeznaczone dla samochodów z układem napędowym start –stop, spełniają rolę dodatkowego źródło zasilania.

Akumulatory z Poznania przeznaczone są do samochodów osobowych oraz ciężarowych a także maszyn budowlanych i rolniczych. Ich długa żywotność i specjalna technologia HVR, zapewniają bezawaryjne działanie.

5/5 - (5 votes)

Uszkodzenie wypożyczonego samochodu – jak postępować?

Poprzedni

Oklejanie samochodów folią ochronną czy powłoki ceramiczne – co lepiej ochroni karoserię?

Następny

Zobacz także

Więcej 4 kółka